TÜRK BİLGİ PORTALI
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TÜRK BİLGİ PORTALI

HER TÜRLÜ BİLGİYİ BURADA BULABİLİRSİNİZ ...!
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 F1 Hakkında Dev Döküman-Pilot-Pist-Vs..

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
HÜKÜMDAR
Admin
Admin
HÜKÜMDAR


Erkek Mesaj Sayısı : 355
Yaş : 41
Nerden : ANKARA/ULUS
İş/Hobiler : ASKERİ İSTİHBARAT
Lakap : AFFETMEZ
Kayıt tarihi : 08/03/09

F1 Hakkında Dev Döküman-Pilot-Pist-Vs.. Empty
MesajKonu: F1 Hakkında Dev Döküman-Pilot-Pist-Vs..   F1 Hakkında Dev Döküman-Pilot-Pist-Vs.. Icon_minitimePaz Mart 15, 2009 10:24 pm

F1 Kuralları

Teknik Kurallar

Aracın Ebatları ve Ağırlığı

Aracın genişliği en fazla lastikler ve jantlar da dahil olmak üzere 180 cm olabilir.
Aracın uzunluğu en fazla 420 cm olabilir.
Aracın yüksekliği en fazla 95 cm olabilir.
İki tekerlek arası en fazla 140 cm olabilir.
Aracın yerden yüksekliği en az 5 cm olabilir.
Aracın ağrlığı pilot da dahil olmak üzere en az 600 kg olabilir.


Kanatlar ve Aerodinami

Kanatlar kesinlikle şasiye sabitlenmiş olmalı ve hava akımlarından dolayı hareket etmemelidir.
Arkan kanatların genişliği en fazla 100 cm, yüksekliği ise en fazla 30 cm olabilir.
Ön kanatlar, 50 kg'ı kaldırabilecek dayanıklılıkta olmalıdır ve en fazla 0.5 cm esneyebilir.


Motor

Motor hacmi 3000 cc'yi geçemez.
Silindir sayısı 10 ile sınırlandırılmıştır.
Her silindir en fazla 5 valf bulundurabilir. (Bütün takımlar silindir başına 4 valf kullanmaktadır.)
Motorun şarj edilmesi sırasında 'supercharging' ve 'turbocharging' yasaklanmıştır.
Motorun yapısı (özellikle şaftlar) çelik ve dökme demirden yapılmalıdır.
Pistonlar, silindir başı ve silindir yatakları yapay kimyasal bileşiklerden yapılamazlar (örneğin karbon fiber).
Egzoz sisteminin uzunluğu değişken olamaz.
Aracın startta ve pit stop çalıştırılması sırasında yardımcı başka bir alet kullanılabilir.
Hız sabitleyici pite girerken ve çıkarken bir de 1.- 2.- 3. viteslerde kullanılabilir.


Fren

Araçlar sadece hidrolik fren sistemini kullanabilir. İki hidrolik sistem bulundururlar, biri önde, diğeri arkada kullanılır.
Otomatik kilit sistemi 'anti-lock system' yasaklanmıştır.
Her tekerlekte en fazla 6 pistonlu fren kalibresi kullanılabilir.
Her tekerlek için bir disk kullanılabilir. Bu diskin kalınlığı en fazla 2.8 cm, dış çapı ise en fazla 27.8 cm olabilir.


Süspansiyon ve Yönlendirme

Araçların kullandıkları süspansiyon gerekli esnekliği sağlamalıdır.
Pilotun aracı iyi yönetebilmesi için süspansiyon çubukları çelik kablo ile araca bağlanmalıdır.


Lastik ve tekerlekler

Tekerlek sayısı 4 ile sabitlenmiştir.
Jantlar metallerden yapılmak zorundadır.
Ön tekerleklerin genişliği en fazla 35.5 cm, en az 30.5 cm,
Arka tekerleklerin genişliği en fazla 38.0 cm, en az 36.5 cm olmalıdır.
Bütün tekerlerin çapı 66.0 cm ile sabitlenmiştir.


İletim ve Vites Kutusu

Sadece ön tekerler direksiyona bağlı olmalıdır.
Otomatik vites kutusu yasaklanmıştır.
Spin atmayı engelleyici herhangi bir sistem kullanılamaz
Vites değiştirilmesi sadece pilot tarafında yapılabilir
Vites oranı sayısı en az 4, en fazla 7 olabilir(4 ileri-7 ileri arası).
Bütün araçlar geri vitesi olmalıdır.
Kalkış Kontrol Sistemi(Launch Control System) ve Çekiş Kontrol Sistemi() İspanya 2001 Grand Priz'sinden itibaren serbest bırakılmıştır.

Yakıt ve Yağ sistemi

Yakıt tankları FIA tarafından onaylanmış ve kauçuk-lastik'ten imal edilmiş olamalıdırlar(Kaza sırasında yakıtın dökülmesine engellemek amacıyla).
Yakıt tankları pilot ile motor arasında olmalı ve yakıt tankının yüksekliği en fazla pilotun koltuğunun 30 cm üzerinde Olabilir.
Takımlar kullanacakları yakıt ve yağ nümunelerini sezon başında FIA'nın teknik ekibine onaylatmaları gerekiyor. FIA tarafından onaylanmamış yağı kullanan takımlar cezalandırırlar ve o yarıştaki dereceleri silinip en sona gerilerler. Takımlar sezon içinde istediği sayıda değişik yakıt ve yağ kullanabilirler ama bu yağ ve yakıt örneklerinin FIA'ya onaylatmak zorundadırlar
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://bozkurttim.yetkinforum.com
OwNeD
Genelkurmay Başkanı
Genelkurmay Başkanı
OwNeD


Erkek Mesaj Sayısı : 21
Yaş : 35
Nerden : Ankara SİNCAN
İş/Hobiler : EMLAKÇI
Lakap : TÖVBEKAR
Kayıt tarihi : 08/03/09

F1 Hakkında Dev Döküman-Pilot-Pist-Vs.. Empty
MesajKonu: Geri: F1 Hakkında Dev Döküman-Pilot-Pist-Vs..   F1 Hakkında Dev Döküman-Pilot-Pist-Vs.. Icon_minitimeCuma Nis. 10, 2009 6:23 pm

OwNED
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
F1 Hakkında Dev Döküman-Pilot-Pist-Vs..
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ÖZEL KUVVETLER HAKKINDA
» Otomobiller Hakkinda Hersey
» Ruyalar Hakkinda Bilgiler
» EFELER ÖZEL HAREKAT TİMİ HAKKINDA
» İddaa Uzun Vadeli Hakkında Bütün Bilgiler

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TÜRK BİLGİ PORTALI  :: Spor :: Motor Sporları & Formula 1-
Buraya geçin: