F1 Kuralları
Teknik Kurallar
Aracın Ebatları ve Ağırlığı
Aracın genişliği en fazla lastikler ve jantlar da dahil olmak üzere 180 cm olabilir.
Aracın uzunluğu en fazla 420 cm olabilir.
Aracın yüksekliği en fazla 95 cm olabilir.
İki tekerlek arası en fazla 140 cm olabilir.
Aracın yerden yüksekliği en az 5 cm olabilir.
Aracın ağrlığı pilot da dahil olmak üzere en az 600 kg olabilir.
Kanatlar ve Aerodinami
Kanatlar kesinlikle şasiye sabitlenmiş olmalı ve hava akımlarından dolayı hareket etmemelidir.
Arkan kanatların genişliği en fazla 100 cm, yüksekliği ise en fazla 30 cm olabilir.
Ön kanatlar, 50 kg'ı kaldırabilecek dayanıklılıkta olmalıdır ve en fazla 0.5 cm esneyebilir.
Motor
Motor hacmi 3000 cc'yi geçemez.
Silindir sayısı 10 ile sınırlandırılmıştır.
Her silindir en fazla 5 valf bulundurabilir. (Bütün takımlar silindir başına 4 valf kullanmaktadır.)
Motorun şarj edilmesi sırasında 'supercharging' ve 'turbocharging' yasaklanmıştır.
Motorun yapısı (özellikle şaftlar) çelik ve dökme demirden yapılmalıdır.
Pistonlar, silindir başı ve silindir yatakları yapay kimyasal bileşiklerden yapılamazlar (örneğin karbon fiber).
Egzoz sisteminin uzunluğu değişken olamaz.
Aracın startta ve pit stop çalıştırılması sırasında yardımcı başka bir alet kullanılabilir.
Hız sabitleyici pite girerken ve çıkarken bir de 1.- 2.- 3. viteslerde kullanılabilir.
Fren
Araçlar sadece hidrolik fren sistemini kullanabilir. İki hidrolik sistem bulundururlar, biri önde, diğeri arkada kullanılır.
Otomatik kilit sistemi 'anti-lock system' yasaklanmıştır.
Her tekerlekte en fazla 6 pistonlu fren kalibresi kullanılabilir.
Her tekerlek için bir disk kullanılabilir. Bu diskin kalınlığı en fazla 2.8 cm, dış çapı ise en fazla 27.8 cm olabilir.
Süspansiyon ve Yönlendirme
Araçların kullandıkları süspansiyon gerekli esnekliği sağlamalıdır.
Pilotun aracı iyi yönetebilmesi için süspansiyon çubukları çelik kablo ile araca bağlanmalıdır.
Lastik ve tekerlekler
Tekerlek sayısı 4 ile sabitlenmiştir.
Jantlar metallerden yapılmak zorundadır.
Ön tekerleklerin genişliği en fazla 35.5 cm, en az 30.5 cm,
Arka tekerleklerin genişliği en fazla 38.0 cm, en az 36.5 cm olmalıdır.
Bütün tekerlerin çapı 66.0 cm ile sabitlenmiştir.
İletim ve Vites Kutusu
Sadece ön tekerler direksiyona bağlı olmalıdır.
Otomatik vites kutusu yasaklanmıştır.
Spin atmayı engelleyici herhangi bir sistem kullanılamaz
Vites değiştirilmesi sadece pilot tarafında yapılabilir
Vites oranı sayısı en az 4, en fazla 7 olabilir(4 ileri-7 ileri arası).
Bütün araçlar geri vitesi olmalıdır.
Kalkış Kontrol Sistemi(Launch Control System) ve Çekiş Kontrol Sistemi() İspanya 2001 Grand Priz'sinden itibaren serbest bırakılmıştır.
Yakıt ve Yağ sistemi
Yakıt tankları FIA tarafından onaylanmış ve kauçuk-lastik'ten imal edilmiş olamalıdırlar(Kaza sırasında yakıtın dökülmesine engellemek amacıyla).
Yakıt tankları pilot ile motor arasında olmalı ve yakıt tankının yüksekliği en fazla pilotun koltuğunun 30 cm üzerinde Olabilir.
Takımlar kullanacakları yakıt ve yağ nümunelerini sezon başında FIA'nın teknik ekibine onaylatmaları gerekiyor. FIA tarafından onaylanmamış yağı kullanan takımlar cezalandırırlar ve o yarıştaki dereceleri silinip en sona gerilerler. Takımlar sezon içinde istediği sayıda değişik yakıt ve yağ kullanabilirler ama bu yağ ve yakıt örneklerinin FIA'ya onaylatmak zorundadırlar